Mézes fokhagymatea - avagy BioCitran

Bizarr, mi? Először én is azt hittem, ez nem nekem való. De kipróbáltam, és rájöttem, hogy hatásosabb, mint bármelyik torokcukorka!


Valaha rengeteget bújtam az antalvali.com-ot, annak hatására kezdett felnyílni a szemem, hogy változtatni kell az életmódunkon, ha nem gyógyszereken akarok élni 60 éves korom után.
Ezen a honlapon olvastam ennek a receptnek az eredetijét, amit aztán (szokásomhoz híven) személyre szabtam. :)

Mézes fokhagymatea, ahogy mi csináljuk és szeretjük
(avagy BioCitran)

Hozzávalók:
  • 3 közepes gerezd fokhagyma
  • egy hüvelykujjnyi gyömbér
  • 1/2 mokkáskanál színes bors
  • 3 dl víz
  • egy fél citrom leve, vagy a fél citrom összeturmixolva
  • 50 ml méz
  • 1 mokkáskanál kurkuma por
  • 1 mokkáskanál mézeskalács fűszerkeverék (akinek nincs, annak ánizs, édeskömény, fahéj, szegfűszeg, kardamom, koriander)

Elkészítése:
  1. 1,5 dl vízzel a gyömbért, a fokhagymát és a színes borsot összeturmixolom, felteszem a tűzre, és forralom 5 percig. Leszűröm, a szűrőn fennmaradt részt még 1,5 dl vízzel felforralom. A végén összeöntöm, majd hagyom kb. 70°C-osra hűlni. (Szeretem kihozni a maximumot az alapanyagokból, ha nem akarsz ennyi macerát, forrald csak egyszer 3 dl vízzel.)
  2. Ezalatt a citromot kifacsarom, vagy összeturmixolom, és amikor a főzet 70°C-nál hűvösebb, hozzáöntöm a citromlevet. (70°C felett a citrom C-vitamin tartalma elbomlik.)
  3. Míg áll, a mézet jól kikeverem a fűszerekkel (kurkuma és mézeskalács fűszerkeverék).
  4. Ha a főzet 38°C-osra hűlt (38°C felett a méz hatóanyagai károsodnak), leszűröm, és ráöntöm a fűszeres mézre, jól elkeverem.
  5. Ami a szűrőn fennmaradt, még egyszer át lehet mosni, és azt is hozzáadjuk a teánkhoz.

Kortyolgassuk melegen, és ne menjünk utána társaságba! Meg amúgy is, #maradjotthon! :D

Kiváló náthaűző, immunerősítő és gyulladáscsökkentő hatású, támogatja a tüdő és a hörgők műkodését.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek A jelen általános szerződési feltételek a Dortsa színes világa Facebook oldalon ( www.facebook.com/dortsahor...