Az első Scrabble :)

Képzeljétek, a Fiam megtanult olvasni! :) Na nem olyan nagy szám ez 7 évesen, nekünk mégis az, mert eddig egyáltalán nem ment... Nem tudott két betűt se kiolvasni, se hallás után kibetűzni. Láttuk, hogy egyszerűen még nem állt rá az agya, még nem állt rá készen. (Foga sem hullott még ki, az is az iskolaérettség egyik kritériuma.) Aztán körülbelül két hete átkattanhatott valami a fejében, mert azóta minden megy, mint a karikacsapás! Sejtettem, hogy így fog történni, mert ugyanígy tanulta meg a mászást, a járást és a számokat is, szinte egyik napról a másikra.

Azóta minden a betűkről szól. Három nagyszülővel viberezik, persze mindig csak rövid szövegeket írkálnak egymásnak, és egyelőre segítünk, de napról napra látjuk a fejlődést.
Rávetettük magunkat erre a vasalható gyöngy mintára is. Bár Budapesten vettük, mégis dán/norvég/svéd/német karakterek is vannak benne, mint 
az Å, Æ, Ø és egy ß. A 3,5 éves húga is imádja, szeret "csakszínű" betűket kirakni (amikor egy betű csak egy színű gyöngyből készül). Én megy vasalhatom le a sok kirakott betűt... Ennyit még életemben nem vasaltam! :-D De természetesen nem bánom. :)
Aztán kitaláltam, hogy ha már ennyi betűnk van, készítsünk egy Scrabble-t. Mindig is imádtam ezt a játékot, így gondoltam, ideje elkezdeni a játékpartner-nevelést.
Kivasaltunk 98 darab betűt és 2 jolly-t (a ZS után a két négyzet). Nem volt rövid menet, egy egész esős napunk ráment... :-D

A duplabetűk és az ékezetes magánhangzók kis fejtörést okoztak, de megoldottuk, utólagos összevasalással.


Varrtam hozzá betűtartó szütyőt, és egy megmaradt bútorlapot bekockáztunk (4x4 cm-es négyzetekkel). Sajnos akkora lapot nem találtunk, hogy 15x15 mezőnk legyen, így csak 11x9 lett, de azt hiszem, egyelőre ez is elég lesz. Ráérünk nagyobb lapot keresni majd akkor, ha kinőjök ezt. :)

Ez az első "játékunk". Kihúztunk 10 betűt, abból gazdálkodtunk közösen. Aztán a Fiam megunta, hogy nincs akármennyi lehetőség, így kiöntöttük az összeset, és úgy raktuk, ami éppen eszünkbe jutott. Utólag láttam a fotón, hogy vannak a táblán értelmetlen szavak is, de elsőre szerintem nem rossz. :)


A lap másik oldalát a Fiam kérésére lépcsőzetesen becsíkoztuk, hogy egyre hosszabb és hosszabb szavakat lehessen kirakni, arról még nem készült fotó, pedig a legalsó, leghosszabb sorba kiraktuk, hogy "GÖRKORCSOLYÁZÓKTÓL", a Lányom meg a rövid sorokba kirakta azt a pár szót, amit tud: a neveinket. :)

Készítettem egy kis bemutató videót is, természetesen itt én rakom a szavakat.



Remélem, időben kezdtem el a játékfüggőség kialakítását, és nagyon bízom benne, hogy pár év múlva hatalmas Scrabble-csatákat fogunk vívni, már az eredetivel. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek A jelen általános szerződési feltételek a Dortsa színes világa Facebook oldalon ( www.facebook.com/dortsahor...